03. Pojmenování (název) životní situace
Mimořádná událost (havárie, požár, únik nebezpečné látky….).
04. Základní informace k životní situaci
Informace o vzniku, průběhu a odstraňování následků mimořádné události.
Jedná se o nečekané, nepředvídatelné události, které mohou mít za následek ohrožení života, zdraví a majetku obyvatel města.
05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.
Základní a ostatní složky integrovaného záchranného systému (IZS)
06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Dotazy a oznámení je možno provést: telefonicky, osobně, e-mailem, faxem. Jste-li svědkem mimořádné události, neprodleně volejte tísňovou linku!
07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Oznámením nebo dotazem.
08. Na které instituci životní situaci řešit
IZS, Oddělení hospodářské správy a krizového řízení Městského úřadu Nový Jičín, příslušné odbory Městského úřadu Nový Jičín.
09. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
V případě vzniku mimořádných událostí na místě vzniku mimořádné události, v budovách městského úřadu Nový Jičín, s Oddělením hospodářské správy a krizového řízení Městského úřadu Nový Jičín.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
—
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
—
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
—
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
—
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
—
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Spolupráce se všemi oprávněnými i dotčenými účastníky řešení krizové situace.
Ochraňovat zdraví, život a majetek.
Zabezpečit osobní doklady a pojistné smlouvy.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zák. č. 239/2000 Sb., zákon o IZS
Zák. č. 240/2000 Sb., krizový zákon
Zák. č. 133/1985 Sb,. o požární ochraně
18. Jaké jsou související předpisy
Resortní směrnice, nařízení vlády.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
—
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Dle platné legislativy.
21. Nejčastější dotazy
—
22. Další informace
—
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
Odkaz na webové stránky města https://www.novyjicin.cz/krizove-a-mimoradne-udalosti/.
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
http://www.hzscr.cz/menu-ochrana-obyvatelstva.aspx
http://www.hzscr.cz/rady-obyvatelstvu.aspx
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Oddělení hospodářské správy a krizového řízení Městského úřadu Nový Jičín.
26. Kontaktní osoba
Vedoucí oddělení hospodářské správy a krizového řízení Městského úřadu Nový Jičín.
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
16.01.2020
28. Popis byl naposledy aktualizován
16.01.2020
29. Datum konce platnosti popisu
Do odvolání.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
—