03. Pojmenování (název) životní situace
Adresa pro doručování
04. Základní informace k životní situaci
Na písemnou žádost občana lze v evidenci obyvatel vést též údaj o adrese, na kterou mu mají být doručovány písemnosti podle zvláštního právního předpisu.
Tuto adresu poskytuje ministerstvo vnitra, krajský úřad a úřad obce s rozšířenou působností správnímu orgánu nebo jinému orgánu veřejné moci pro účely doručování; tím není dotčeno poskytování tohoto údaje podle jiného právního předpisu.
Doručovací adresu je možné zavést do agendového informačního systému obyvatel ve formátu:
adresa v České republice
adresa v České republice s připojenou doplňující identifikací místa
adresa mimo území České republiky
adresa poštovní přihrádky nebo dodávací schránky
Adresa, na kterou mají být doručovány písemnosti, tzv. doručovací adresa (odlišná od adresy místa trvalého pobytu), je referenčním údajem podle zákona č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů.
Na tuto adresu pak budou všechny úřady doručovat písemnosti, nemáte-li zpřístupněnu datovou schránku.
05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
V této věci je oprávněn jednat občan starší 15 let, příp. jeho zmocněnec na základě zvláštní plné moci s úředně ověřenými podpisy.
06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Ohlášení adresy pro doručování (její změnu nebo zrušení) provedete na ohlašovně v místě svého trvalého pobytu nebo v místě svého posledního trvalého pobytu na území České republiky, tj.
- obecním úřadu,
- v hlavním městě Praze a v územně členěných statutárních městech na úřadech městských částí nebo městských obvodů, pokud tak stanoví statuty těchto měst, (dále též „příslušný úřad“).
07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Podáním písemné žádosti.
Žádost musí obsahovat úředně ověřený podpis občana, to neplatí v případě, kdy občan podepíše žádost před zaměstnancem ohlašovny.
Žádost může rovněž obsahovat datum, od kterého občan žádá, aby na adresu, na kterou mu mají být doručovány písemnosti podle zvláštního právního předpisu, byly písemnosti doručovány; v opačném případě se jedná o datum podání žádosti.
08. Na které instituci životní situaci řešit
Adresu pro doručování nebo její změnu nebo zrušení občan ohlásí ohlašovně v místě trvalého pobytu.
09. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
V Novém Jičíně se jedná o pracoviště ohlašovny Městského úřadu Nový Jičín, ul. Divadelní č. 1,
I. poschodí. Použijte vyvolávací systém.
Úřední hodiny :
pondělí a středa : 08.00-11.00 hod., 12.00-17.00 hod.
úterý : 08.00-11.00 hod., 12.00-15.00 hod.
čtvrtek : 08.00-11.00 hod., 12.00-15.00 hod.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Platný občanský průkaz
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Doporučený vzor žádosti „Hlášení adresy pro doručování“ je k dispozici mimo jiné na příslušném úřadu.
formulář adresy pro doručování lze také získat na stránkách MV ČR, (služby pro veřejnost, formuláře, evidence obyvatel)
www.mvcr.cz
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Za ohlášení doručovací adresy se nevybírá správní poplatek.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Ohlašovna zapíše údaj o adrese pro doručování písemností bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 3 pracovních dnů ode dne, kdy se o vzniku nebo změně skutečnosti související se zapsaným údajem dozví.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
—
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
—
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Pokud má žádost formu datové zprávy, občan ji po vyplnění opatří uznávaným elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu, vydaném akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb nebo dodá prostřednictvím datové schránky.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel), ve znění pozdějších předpisů
18. Jaké jsou související předpisy
Zákon č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
—
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
—
21. Nejčastější dotazy
—
22. Další informace
—
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
—
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Odbor správních agend MÚ Nový Jičín
26. Kontaktní osoba
Kateřina Polochová, DiS.
Marta Riedlová
Ing. Renáta Kelnarová
Telefonní čísla a emaily najdete v sekci Kontakty na zaměstnance – odbor správních agend.
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
28. Popis byl naposledy aktualizován
2.7.2019
29. Datum konce platnosti popisu
Závisí na změnách zákona