03. Pojmenování (název) životní situace
Výjimka ze silničního ochranného pásma komunikace.
04. Základní informace k životní situaci
Provádění činností v ochranném pásmu na silnicích II., III. tříd.
05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Fyzická nebo právnická osoba – žadatel.
06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Splnění podmínek dané zákonem č. 13/1997 Sb., v platném znění.
07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Podáním žádosti.
08. Na které instituci životní situaci řešit
Na pracovišti Městského úřadu na ulici Divadelní 1 v Novém Jičíně.
09. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Na odboru dopravy – v úseku silničního hospodářství a to s příslušnými pracovníky v úředních dnech a hodinách.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Občanský průkaz, IČO, situační plánek, vyjádření či smlouva s vlastníkem dotčené komunikace a stanovisko dopravního inspektorátu Policie ČR.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
—
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
—
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
30 dní, v ojedinělých případech 60 dní.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Vlastník komunikace.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Přesné určení místa, účel a rozsah činnosti a uvedení jména, příjmení, data narození nebo IČ toho, kdo zodpovídá za činnost.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Datová schránka: ywmb4nc, případně e-podatelna.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Dle § 31, § 32 zákona č. 13/1997 Sb., v platném znění.
18. Jaké jsou související předpisy
Vyhláška zákona č. 104/1997 Sb., která provádí zákon o pozemních komunikacích.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Odvolání na Krajském úřadě Moravskoslezského kraje – odboru dopravy a chytrého regionu, uplatňuje se na MěÚ Nový Jičín, odboru dopravy.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Dle zákona č. 13/1997 Sb., v platném znění.
21. Nejčastější dotazy
—
22. Další informace
—
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
—
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
—
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Odbor dopravy a silničního hospodářství – úsek silničního hospodářství.
26. Kontaktní osoba
Tomáš Hodslavský
Pavel Žáček
Telefonní čísla a e-maily najdete v telefonním seznamu.
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
09.12.2019
28. Popis byl naposledy aktualizován
09.12.2019
29. Datum konce platnosti popisu
—
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
—