DPNK letos proběhne a mění se v „národní zdravotní teambuilding“

Celorepubliková výzva Do práce na kole, kterou pořádá spolek AutoMat, každoročně směřuje k ozdravení měst a motivaci k bezmotorové dopravě. Letošní plánovaný ročník je jubilejní desátý, vlivem aktuální situace spojení s pandemií COVID-19 však pořadatelé pozměnili pravidla.

Výzva DPNK se uskuteční tradičně v květnu, AutoMat pojal spořádání akce i v rámci aktuálních omezení jako pozitivní výzvu v době, kdy se naprostá většina všech akcí ruší nebo přesouvá. Pravidla jsou upravena tak, aby se mohli zapojit také všichni, kteří pracují z domu nebo aktuálně nepracují vůbec. Pravidelný pohyb a dobrá nálada jsou totiž zásadní úplně pro každého.  Smyslem letošního ročníku tak je především udržení psychické i fyzické kondice, jarní motivace a největší národní teambuilding. Proto pojeďte (na kole či koloběžce), pojďte, poběžte a nově: zacvičte si a zameditujte si s námi!  Z výzvy, kterou v uplynulých letech brali někteří účastníci jako výkonnostní hec, se tak zrodila nová akce. Nepůjde o čísla a tabulky (i když ani o ně ochuzení nebudete), ale o pravidelnou chvilku sama pro sebe a zároveň hromadné postavení se „blbé náladě“.

Upravená pravidla tak reagují na to, že značná část zaměstnanců je v této době na home office nebo OČR, případně má jiným způsobem nestandardní pracovní režim a je pravděpodobné, že ani v květnu pro ně situace nebude taková, aby mohli každý den evidovat cesty do práce a z práce. I těmto lidem chce spolek AutoMat přinést rozptýlení v době  rušení všech společenských, kulturních a sportovních akcí, a nabídnout výzvu, která spojuje a přispívá nejen k lepší náladě, ale také v boji proti „blbé náladě“. „Základní prevencí fyzických i psychických onemocnění je pohyb. To bychom rádi připomínali nejen všem, kteří se pravidelně dopravují do práce, ale také lidem, kteří kancelář nebo dílnu nedobrovolně vyměnili za home office či karanténu,” říká vedoucí kampaně Do práce na kole Jan Haruda.

AutoMat vyšel ze své pravidelné květnové výzvy Do práce na kole, při které motivoval zaměstnance nahrazovat cestu autem bezmotorovou dopravou. Své cesty si pak účastníci zapisovali či nahrávali do systému. „Letos jsme významným způsobem upravili pravidla tak, aby se v květnu mohl zapojit opravdu každý. Pro ty, kdo nadále cestují na svá pracoviště, je určitě nejzdravější a nejbezpečnější variantou dopravovat se pěšky či na kole. Ostatní si mohou zapisovat třeba zdravotní vycházky, cesty pěšky či na kole na nákup. Ti, kteří nevyrážejí z domu vůbec, mohou evidovat své domácí sportovní aktivity jako je jóga, posilování či rotoped,” vysvětluje Jan Haruda.

Pravidla v letošní kampani:

  1. V rámci výzvy lze zapisovat jakoukoliv cestu (letos nejen do práce či z práce), kterou si účastník uskuteční pomocí bezmotorového dopravního prostředku, případně pěšky či během.
  2. Minimální délka trasy se letos nestanovuje.
  3. V případě práce z domova lze místo cesty do/z práce zapsat i zdravotní procházku/vyjížďku či jinou bezmotorovou cestu. Pokud půjdete za den na dvě zdravotní vycházky, zapiště si je jako cestu tam a zpět. Pokud jen na jednu, rozdělte tuto trasu na dvě cesty a zapiště si je jako tam a zpět.
  4. V rámci výzvy si lze zapisovat i jakoukoliv sportovní domácí aktivitu (např. jízda na rotopedu, posilování, jóga, atd.). Tato varianta umožňuje účast i lidem pracujícím v rámci home office či v jiném obdobném režimu.
  5. Jednotlivé aktivity lze během výzvy libovolně střídat. Zvolenou aktivitu si účastník také pravidelně zaznamená na webovém profilu či v mobilní aplikaci.

Využijte možnosti registrovat se ještě do poloviny dubna se zvýhodněným startovným ve výši 290 Kč. Aktuálně je již registrováno téměř 7 000 účastníků! Všichni účastníci obdrží tričko či nákrčník s motivem od Jaromíra Švejdíka alias Jaromíra 99 a mohou vyhrát některé z cen. Stejně jako v předešlých ročnících jsme vděčni za podporu celonárodních a také našich lokálních partnerů. Navíc, jelikož DPNK je týmová výzva, můžete díky ní zůstat alespoň virtuálně v kontaktu se svými kolegy, vzájemně se motivovat a hecovat.

Více informací najdete na: https://www.dopracenakole.cz/. Věříme, že letošní kampaň přispěje je zlepšení vaší kondice a nálady.