Kancelář úřadu

1)  Členění odboru:

  • Oddělení rozvoje a strategického plánování
  • Úsek právní
  • Úsek RM, ZM, výborů, komisí
  • Úsek sekretariátu
  • Úsek energetika

2)  Úkoly v samostatné působnosti, které jsou odboru trvale svěřeny:

Oddělení rozvoje a strategického plánování:

  • analyzuje dlouhodobé potřeby rozvoje města,
  • je garantem přípravy rozvojových dokumentů města,
  • zpracovává rozvojové programy obce v oblasti technické infrastruktury, podnikání, bydlení a služeb,
  • zajišťuje ve spolupráci s dotčenými odbory, příspěvkovými organizacemi a organizačními složkami města studie a rozborové materiály ve všech oblastech dotýkajících se rozvoje města,
  • ve spolupráci s příslušnými odbory, komisemi a pracovními skupinami zpracovává návrhy strategických a akčních plánů a jiných rozvojových koncepcí pro projednání v orgánech města,
  • sleduje a vyhodnocuje akční a rozvojové plány města,
  • vede a průběžně aktualizuje banku projektů a databázi rozvojových námětů,
  • vyhledává vhodné dotační tituly pro rozvojové projekty města,
  • připravuje a předkládá RM, ZM materiály k žádostem o dotaci a rozvojovým námětům,
  • zabezpečuje ve spolupráci s příslušnými odbory podávání žádostí o dotace, granty apod.,
  • připravuje doklady pro podepisování smluv o dotaci,
  • zabezpečuje řízení a administraci projektů dle pravidel jednotlivých poskytovatelů dotací,
  • zajišťuje ve spolupráci se zainteresovanými odbory vyúčtování dotací,
  • provádí evidenci získaných dotací,
  • zabezpečuje povinnou i nepovinnou publicitu projektů,
  • sleduje a koordinuje dodržování podmínek udržitelnosti u projektů města, na které mu byly poskytnuty dotační prostředky,
  • řídí, koordinuje a ve spolupráci s dotčenými odbory a organizacemi zabezpečuje realizaci aktivit Zdravého města Nový Jičín,
  • ve spolupráci s dotčenými odbory řídí a koordinuje realizaci aktivit vyplývajících z koncepčních dokumentů a strategií,
  • v rámci oddělení vykonává svou činnost koordinátor Zdravého města Nový Jičín (případně asistent koordinátora Zdravého města) a Cyklokoordinátor města,
  • připravuje nabídky pro investory, zajišťuje publicitu, marketing města pro strategické investory,
  • spolupracuje s krajem při přípravě a realizaci programu územního rozvoje kraje,
  • monitoruje dotační politiku České republiky, Moravskoslezského kraje, Evropské unie a navrhuje, příp. spolupracuje s vedoucími odborů na přípravě projektových záměrů, které předkládá orgánům města,
  • zajišťuje komplexní agendu související se žádostmi o dotaci z ČR, MS kraje a EU, tj. vyplnění žádosti, zpracování dílčích studií proveditelnosti, analýzy SWOT, posouzení nákladů a přínosů akce, apod., realizované odborem,
  • navrhuje orgánům města způsob financování projektů, které mohou být hrazeny z prostředků ČR, MS kraje a Evropské unie,
  • připravuje podklady pro zpracování smluv o poskytnutí a čerpání finančních prostředků z ČR, MS kraje, Evropské unie a předkládá je ke schválení orgánům města,
  • zpracovává návrh a aktualizuje strategický plán rozvoje města.

Úsek právní:

  • vede ucelené agendy všech soudních sporů vedených městem, včetně archivace,
  • vypracovává nebo právně posuzuje návrhy obecně závazných vyhlášek,
  • vypracovává nebo spolupracuje s odbory při vypracovávání OŘA,
  • zajišťuje právní poradnu a služby pro potřeby MěÚ a města na úseku samostatné působnosti,
  • zajišťuje součinnost s právní kanceláří v případech, kdy je tato zmocněna město zastupovat před soudem nebo správním orgánem, event. s níž je uzavřena smlouva o poskytování právní pomoci,
  • právně posuzuje návrhy smluv nebo se podílí na vypracování smluv, jejichž účastníkem je město, v souladu s OŘA,
  • podává jménem města soudní žaloby a návrhy na zahájení správního řízení včetně opravných prostředků,
  • zastupuje město v řízení před soudy a správními orgány všech stupňů,
  • vede a vyřizuje ucelené agendy žádostí podaných na základě restitučních zákonů, včetně archivace,
  • zajišťuje vyřizování restitučních nároků a předává podklady pro provedení změn v operativní a účetní evidenci,
  • koordinuje vyřizování a vyřizuje žádosti o informace na úseku samostatné působnosti podle zákona č. 106/1990 Sb., o svobodném přístupu k informacím,
  • koordinuje přípravu a oddělení části obce,
  • koordinuje zřízení a zrušení PO,
  • pravidelně informuje o vydávání nových právních předpisů vztahujících se k činnosti Města Nový Jičín a jeho orgánů.

Úsek agendy RM, ZM, výborů, komisí:

  • zajišťuje komplexní agendu přípravy materiálů pro schůze RM a zasedání ZM,
  • zúčastňuje se schůzí RM a zasedání ZM, provádí zápisy z jednání RM a zasedání ZM,
  • zabezpečuje zpracování zápisu, usnesení, pořizuje výpisy z usnesení a ze zápisů RM a ZM, eviduje a archivuje je,
  • zabezpečuje po organizačně-technické stránce schůze RM a zasedání ZM ve spolupráci se sekretariátem,
  • vede evidenci zápisů a usnesení RM a ZM,
  • vede evidenci členů ZM, RM, výborů ZM, komisí RM a zvláštních orgánů města,
  • vede evidenci zápisů komisí RM a výborů ZM,
  • kontroluje plnění úkolů plynoucích z usnesení RM a ZM,
  • zpracovává zprávy z kontrol plnění úkolů plynoucích z usnesení a následně podle časových plánů RM a ZM je předkládá k projednání,
  • projednává problematiku osadních výborů ZM v částech obce Straník, Bludovice, Kojetín, Žilina a Loučka a návrhy na řešení vzniklých situací předkládá orgánům státní správy a samosprávy města.

Úsek sekretariátu:

  • zabezpečuje přijetí návštěv u starosty, místostarosty a tajemnice (dále jen „vedení města“),
  • podílí se na organizaci pracovních a společenských akcí města konaných i mimo MěÚ,
  • přijímá zprávy a zabezpečuje hlášení městského rozhlasu,
  • vede evidenci rezervací zasedacích místností města,
  • vede evidenci právních předpisů města (obecně závazných vyhlášek a nařízení města), včetně zabezpečení jejich přenosu na jednotlivé odbory, organizační složky a MP jako orgán města,
  • vede evidenci OŘA, spolupracuje s odbory při jejich tvorbě,
  • vede evidenci a podílí se na vyřizování veškeré korespondence vedení města,
  • pořizuje a vede evidenci zápisů z porad vedení města a porad vedoucích odborů,
  • zabezpečuje pro potřeby orgánů města a občanů města Sbírky zákonů ČR,
  • zabezpečuje přípravu a organizaci porad vedení města a porad vedoucích odborů,
  • vede centrální evidenci žádostí a odpovědí o poskytnutých informacích ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím a zpracovává výroční zprávu o poskytnutých informacích,
  • zajišťuje administraci systému pro evidenci prohlášení o střetu zájmu a vede centrální evidenci čestných prohlášení o střetu zájmů,
  • vyřizuje žádosti žadatelů o nahlížení do registru oznámení prohlášení o střetu zájmu,
  • zajišťuje zveřejňování dokumentů na úřední desce v souladu s právními předpisy, a to i způsobem umožňujícím dálkový přístup,
  • provádí vyúčtování provozní zálohy z reprefondu starosty.

Úsek energetika:

  • vede energetické hospodářství města (tepelné hospodářství, nákup energií, zajištění zpracování energetických štítků budov v majetku města, apod.),
  • zajišťuje přípravu podkladů a dokumentace pro vyhlášení veřejných zakázek na dodavatele elektřiny, plynu a provozovatele tepelného hospodářství v majetku Města Nový Jičín,
  • plní funkci výkonného orgánu RM ke společnosti VEOLIA ENERGIE ČR, a.s, pro byty a nebytové prostory,
  • prostřednictvím nájemce (provozovatele) tepelného hospodářství zajišťuje u schválených akcí realizaci investičních záměrů, rekonstrukce a údržbu teplené sítě na území města, řeší záležitosti vyplývající ze smluvních podmínek a vztahů s dodavatelem tepla, včetně sledování a kontroly dodržování smluvních ujednání,
  • zajišťuje inventarizaci tepelných zařízení (kotelen, předávacích stanic apod.),
  • sleduje a zajišťuje plynulé zásobování budov v majetku organizace (budov úřadu, bytových a nebytových prostor apod.), zejména všemi druhy energie (elektřina, plyn, voda),
  • zabezpečuje hospodárné využívání energií, včetně kontroly kvality dodávek těchto energií,
  • projednává podmínky odběru energií s příslušnými orgány včetně odpovědnosti za jejich dodržování,
  • provádí prohlídky energetických zařízení, zajišťuje zadávání požadavků na provádění údržby a všech druhů oprav těchto zařízení, včetně komunikace s dodavateli oprav,
  • zajišťuje zpracování energetických štítků budov v majetku města a jejich zmapování, aktualizaci pasportu energií, tj. evidence energetické náročnosti budov.

3)  Úkoly, které jsou oboru trvale svěřeny ve vztahu k PO a organizačním složkám města:

  • nevykonává.

4)  Úkoly ve vztahu k výborům, komisím a zvláštním orgánům města:

  • zabezpečuje administrativní práce související s činností osadních výborů.

5)  Vztah k rozpočtu města:

  • nakládání s prostředky svěřenými rozpisem rozpočtu města na příslušný rok zabezpečuje odbor organizační,
  • úkoly příkazce a správce rozpočtu pro KÚ plní pověřené osoby odboru organizačního.

6)  Úkoly v přenesené působnosti :

Oddělení rozvoje a strategického plánování:

  • zajišťuje dílčí úkoly spojené s procesem podpory regionálního rozvoje, zejména je povinen na žádost ministerstva nebo kraje poskytnout nezbytnou součinnost při přípravě a realizaci strategie regionálního rozvoje, státních programů regionálního rozvoje a programů rozvoje územního obvodu kraje (zákon č. 248/2000 Sb., o podpoře regionálního rozvoje).

Úsek právní:

  • zajišťuje činnosti a plní úkoly svěřené MěÚ podle zákona č.159/2006 Sb., o střetu zájmů, ve znění zák.č. 14/2017 Sb.,
  • poskytuje poradenství, konzultace a metodickou pomoc odborům na jednotlivých úsecích výkonu státní správy v přenesené působnosti, zejména při aplikaci správního řádu,
  • koordinuje za MěÚ zpracování a předání podkladů KÚ MS kraje za účelem zpracování analýzy správních řízení na vybraných úsecích výkonu státní správy v přenesené působnosti,
  • zpracovává ve spolupráci s vedoucími dotčených odborů analýzu správních řízení na MěÚ na jednotlivých úsecích výkonu státní správy v přenesené působnosti,
  • vypracovává ve spolupráci s vedoucími dotčených odborů návrhy opatření ke zkvalitnění výkonu státní správy na daném úseku přenesené působnosti,
  • vypracovává nebo právně posuzuje návrhy nařízení města,
  • zajišťuje výkon agendy dle zák.č. 84/1990 Sb., o právu shromažďovacím,
  • koordinuje vyřizování žádostí o informace na úseku přenesené působnosti podle zákona č. 106/1990 Sb., o svobodném přístupu k informacím.

Úsek sekretariátu a agendy RM, ZM, výborů, komisí:

  • vede centrální evidenci stížností a petic,
  • zajišťuje správu úřední desky města.

7)  Činnosti, které úsek vykonává na základě uzavřené veřejnoprávní smlouvy pro jinou obec:

  • nevykonává.

8)  Činnosti, které úsek vykonává na základě rozhodnutí KÚ pro jinou obec:

  • nevykonává.

9)  Přestupky a správní delikty, které úsek projednává v 1. stupni:

  • neprojednává.

10)  Věci, ve kterých je úsek odvolacím orgánem nebo ve kterých rozhoduje na základě mimořádných opravných prostředků (včetně přestupků a správních deliktů):

  • neprojednává.