03. Pojmenování (název) životní situace
Nájem nemovitého majetku (celé nemovitosti, pozemky, reklamní plochy apod.).
04. Základní informace k životní situaci
K uzavírání nájemních vztahů dochází v případech, kdy fyzické nebo právnické osoby mají zájem upravit užívací vztah k nemovitosti ve vlastnictví města.
05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Zájemce o uzavření nájemního vztahu nebo jím zmocněná osoba.
06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Podání písemné žádosti.
07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Podáním písemné žádosti (může být podána i v rámci osobního jednání).
08. Na které instituci životní situaci řešit
Na Městském úřadě Nový Jičín, Masarykovo náměstí 1.
09. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Odbor správy majetku, ve stanovených úředních hodinách.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Doklady k identifikaci žadatele (doporučení).
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Žádosti se podávají volnou formou (není předepsaný formulář). V případech, kdy je záměr vyhlašován nabídkovým řízením, je nutné postupovat podle zadávacích podmínek.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Při realizaci záměru se poplatky nehradí. Výši nájemného stanoví rada města a toto je hrazeno dle podmínek sjednaných ve smlouvě o nájmu.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Nejsou stanoveny zákonem. Doba vyřízení žádosti je závislá na termínech jednání rady města.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Nejsou stanoveni zákonem.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Doporučuje se, aby žádost obsahovala účel užívání předmětu nájmu, případně další podmínky či návrhy, které jsou předkládány žadatelem.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Internet.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 128/2000 Sb. o obcích (obecní zřízení).
18. Jaké jsou související předpisy
Zákon č. 128/2000 Sb. o obcích (obecní zřízení)
Směrnice zastupitelstva města č. 8/2016 – Způsob projednání majetkoprávních záměrů a rozhodování o právním jednání v orgánech měst.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Rozhodování spadá do samostatné působnosti města – rozhoduje rada města.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
V rozsahu sjednaných smlouvou.
21. Nejčastější dotazy
– Vlastní postup pro realizaci záměru.
– Výše ceny nájmu.
– Způsob výběru při podání více žádostí.
22. Další informace
—
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
Internet, úřední deska města, včetně elektronické (viz oficiální webové stránky).
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
—
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Odbor správy majetku
26. Kontaktní osoba
Markéta Hanzelková, tel. 556 768 235
Iveta Škapová, tel. 556 768 235
Ing. Jana Havranová, tel. 556 768 293
Barbora Hradilová, tel. 556 768 293
Telefonní čísla a e-maily najdete v sekci Kontakty na zaměstnance – odbor správy majetku.
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
18.12.2019
28. Popis byl naposledy aktualizován
18.12.2019
29. Datum konce platnosti popisu
—
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
—