Na nový úsek cyklostezky Koleje finančně přispěje i kraj

MSK

Nový úsek cyklostezky Koleje má mírné zpoždění. 600 metrů dlouhá odbočka na Straník se buduje od jara. Původně měly být práce ukončeny na konci října, ale náročná rekonstrukce vysloužilého mostu, přes který nová cyklistická trasa vede, si vyžádala jejich prodloužení do začátku prosince. Celkové náklady na stavbu dva a půl metru široké asfaltové dráhy se vyšplhaly na 8,8 milionu korun.  Novému Jičínu se podařilo získat od Moravskoslezského kraje finanční příspěvek ve výši 1,5 milionu korun.

“ Rekonstrukce železničního mostu byla náročnější, než se předpokládalo. Sanace pilířů, nový živičný povrch, stavba zábradlí a nátěry prodloužily stavbu o více než měsíc. Dobrou zprávou je, že náklady na výstavbu  nové obousměrné cyklostezky z části pokryje  dotace z programu Podpora rozvoje cykloturistiky v Moravskoslezském kraji pro rok 2021,“ řekla Lenka Ondřejová z odboru rozvoje a investic na novojičínské radnici. Kraj už přispěl Novému Jičínu na pořízení projektové dokumentace, a to částkou 300 tisíc korun.

Zaniklá vojenská vlečka, která byla spojnicí mezi železniční tratí a opravárenským podnikem, umožní cyklistům v Bludovicích ze stávající cyklostezky Koleje odbočit do místní části Straník. „Po bývalém železničním mostě se bezpečně dostanou přes frekventovanou silnici I/57 a u areálu vojenského opravárenského závodu se napojí na Tropické údolí a dále mohou pokračovat k vodní nádrži Čerťák. Aby se stavba mohla zrealizovat, museli jsme vloni na podzim za 1,7 milionu korun odkoupit od ministerstva obrany pozemky před a za viaduktem, “ doplnil starosta Nového Jičína Stanislav Kopecký.

Cyklostezka Koleje vede v trase bývalé železniční trati z Nového Jičína do Hostašovic, kterou v roce 2009 zničila povodeň. Byla otevřena v září 2014, je dlouhá téměř 10 kilometrů a její vybudování stálo 25 milionů korun. 85 procent způsobilých nákladů uhradila dotace Evropské unie.

15.11.2021